onsdag, april 24th, 2013 In SEO & länkar, Social media @sv By Roman
Vårt företag erbjuder numera enkla (och billiga) videor. Även om våra videor antagligen aldrig kommer få någon viral spridning så finns det flera viktiga SEO-anledningar till varför du ska ha videor på din hemsida:
Din hemsidas relevans: Innehåll är kung. Numera använder sig både Google och Bing av röstigenkänningsprogram för att förstå vad en video handlar om. Att ha en video visar alltså på att du är seriös (jag är medveten om att vi spelar en låt i videon).
Google Panda: Användarinteraktion på din hemsida är en (väldigt) viktig del av dina SERPs.
Youtube: Har 1 000 sökningar per sekund.
Det Sociala: Videor är sociala och en anledning till att Google lägger ner så mycket tid på Google Plus (utan något egentligt resultat) är att social interaktion är sidrankningsalgoritm på speed! (Personligen tror jag att det sociala kommer vara det viktigaste kriteriet för SERP-placeringar under kommande år).
Ovanstående är övertygande anledningar men den viktigaste anledningen är trots allt dina besökare!